Panosta laatuun, älä toistoihin!

Tasapainoa liikkumiseen ja elämiseen. Klassinen pilates on erinomainen tapa parantaa lihastasapainoa, joustavuutta ja ryhtiä. Oli lähtötasosi mikä tahansa, oikeilla harjoitteilla saat tavoitteesi uudelle vaihteelle, ja treeni menee juuri sinne, minne pitääkin.

Klassinen pilates on kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Klassisen pilateksen hyödyt näkyvät nopeasti arjessa kehon taloudellisena ja oikeana käyttönä erilaisissa tilanteissa. Lajin kehitti Joseph Pilates, joka toi harjoitteluun mukaan myös suoritusta tehostavia laitteita, kuten reformerin, tornin ja barrelin. Harjoitteet kehittävät yhtä aikaa venyvyyttä, kestävyyttä, voimaa ja kehon hallintaa. Harjoittelu perustuu kuuteen periaatteeseen: hallinta, keskittyminen, korsetin käyttö, hengitys, täsmällisyys ja liikkeen virtaus.

Miten Wasa Upin tunnit eroavat kuntokeskusten pilatestunneista?

Kuntokeskusten pilatestunneilla on yhtä monta nimeä kuin toteutustapaakin – esimerkiksi FitnessPilates, BodyPilates tai vain Pilates. Joillain tunneilla keskitytään rauhoittaviin liikkeisiin ja venytyksiin, toisilla taas pitkiin pitoihin, kuten lankutuksiin. Tuntien sisällöt vaihtelevat, sillä niillä yhdistetään klassisen pilateksen liikkeitä moderneihin lajeihin ja liikuntatapoihin. Tunneilla keskitytään paljon hengitykseen ja keskivartaloon.

Wasa Upin tunneilla keskitytään koko kehon vahvistamiseen klassisen pilateksen metodeilla. Tärkeää liikkeiden tehokkaalle suorittamiselle on tekniikka, ja siksi kiinnitämme harjoitteita tehdessämme paljon huomiota oikeaan asentoon ja liikerataan. Pienryhmien ansiosta voimme tunnin aikana ohjata kaikkia osallistujia tekemään liikkeet mahdollisimman hyvin. Tunneilla käytetään myös pilates-laitteita, joiden avulla teho saadaan kohdentumaan oikeisiin paikkoihin.

Pilates-tuntimme pitää koulutettu Peak Pilates -ohjaaja Linda Szöke. Peak Pilates on maailmanlaajuinen pilatesjärjestö, jonka koulutukset perustuvat klassisen pilateksen metodeihin. Linda kehittää ammattitaitoaan jatkuvasti ja osallistuu aktiivisesti klassisen pilateksen koulutuksiin ja workshopeihin Suomessa ja ulkomailla. Tällä hetkellä käynnissä on Comprehensive-koulutus, joka kattaa kokonaisvaltaisesti matto- ja laitepilateksen.

  • Sopii kaikille aloittelijasta urheilijaan
  • Apua yksilöllisiin tavoitteisiin
  • Korjaa lihasepätasapainoa, jumeja ja muita kehon ongelmia
  • Ehkäisee loukkaantumisia ja liikuntavammoja
  • Kehittää elintärkeitä tukilihaksia

Lisätehoa yksityistunnilla

Yksityistunnilla syvennät opit tehokkaasti ja yksilöllisesti lisää klassisen pilateksen periaatteista ja oikeista tekniikoista. loistavasti myös heille, joiden kehon haasteet vaativat yksilöllistä huomiota, kuten liikuntavammasta tai sairaudesta kuntoutuvalle. Harjoituksissa käytetään erityisesti Reformer-laitetta, jolla liikkeitä voidaan tehdä monipuolisesti, tehokkaasti ja kokonaisvaltaisesti. 

fiFinnish
fiFinnish