Arkitreenikin voi olla hauskaa!

Liikunnan pitää olla hauskaa. Se onnistuu akrobatian ja joogan yhteispelillä. Acrojooga on täydellinen laji liikkujalle, joka kaipaa kokonaisvaltaista, sosiaalista ja ennen kaikkea hauskaa treeniä. Lajiin saattaa jäädä tiukasti koukkuun!

Acrojooga (myös acroyoga, acro yoga, akrojooga) on pariakrobatiaa ja joogaa yhdistävä laji, jonka suosio on ollut tasaisessa kasvussa viime vuosien aikana. Liikkeet suoritetaan yleensä parin kanssa, mutta joissain variaatioissa voi olla useampikin acrojoogi. Koko jutun hauskuus ja haaste piilee tässä: liikkeet suoritetaan toisen ihmisen kannattelemana ja tukemana.  

Acrojoogassa on kolme roolia: lentäjä (flyer), pohja (base) ja varmistaja (spotter).  Liikkeissä onnistuminen perustuu jokaisen roolin yhteistyöhön ja kehonhallintaan. Liikkeissä tarvitaan voimaa, mutta sitäkin merkittävämpi tekijä on tasapaino. Jotta liike onnistuu, on kehon eri osien oltava oikeassa linjassa ja tukevasti omilla paikoillaan.  

Voiman ja tasapainon lisäksi acrojooga-harjoituksissa kehittyvät luottamus, kommunikaatio ja heittäytymiskyky – pidetään kaveri pystyssä, treenataan yhdessä ja vietetään siinä samalla hauskaa aikaa! 

  • Sopii kaikille, joilla peruskunto kunnossa
  • Harjoittaa tasapainoa ja koordinaatiota
  • Kehittää luottamusta ja kommunikaatiota
  • Sisältää hierovia elementtejä ja liikkeitä
  • Kokonaisvaltainen, hauska arkitreeni

Wasa Upin acrojooga-tunneilla käy monentasoisia acrojoogeja aina ensikertalaisista pitkäaikaisiin harrastajiin. Pohjakuntoa on hyvä olla – jos sinulla on ongelmia esimerkiksi polven, olkapään tai selän kanssa, suosittelemme juttelemaan ensin ohjaajan kanssa. Et kuitenkaan tarvitse kokemusta itse acrojoogasta saati joogasta tai akrobatiasta. Harjoitteet toteutetaan vähintään 3 hengen ryhmissä, joita vaihdellaan aina ihmisten taitotasosta ja pituudesta riippuen. 

fiFinnish
fiFinnish